6 نکته‌ای که هنگام خرید جاروبرقی باید در نظر گرفت

6 نکته ای که هنگام خرید جاروبرقی باید در نظر گرفت

یکی از وسایل مهمی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، جاروبرقی است. در زمان‌های قدیم از جارو دستی به جای جاروبرقی استفاده می‌کردند. طرز استفاده جارو دستی بسیار سخت بود و حتی زمان زیادی برای تمیز کردن خانه از فرد می‌گرفت. با این حال امروزه جاروبرقی‌های مختلفی وارد بازار شده است که هر کدام از آنها دارای طرح و قدرت متفاوتی هستند. برای اینکه بتوانید بهترین جاروبرقی موجود در بازار را بخرید، باید از نکات خرید جاروبرقی اطلاع کامل داشته باشید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین و مهم‌ترین نکات خرید جاروبرقی را در اختیار شما قرار دهیم تا با استفاده از آن با خیال راحت انتخاب کنید‌.

چه مدل جاروبرقی بخرم؟

برای خرید جاروبرقی نباید عجله کنید، زیرا این وسیله برای هر خانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. با این وجود در بازار می‌توانید انواع و مدل‌های مختلفی از جاروبرقی‌ها پیدا کنید. هر کدام از این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که سعی در برطرف کردن نیازهای مشتریان خود دارند. از آنجایی که جاروبرقی به عنوان کاربردی‌ترین دستگاه در هر خانه است، باید در زمان خرید آن به برخی از نکات توجه کنید. با دانستن این نکته که جاروبرقی وسیله مهمی در هر خانه‌ای است، بهتر است تمام ویژگی‌های دستگاه را بررسی کنید. تمام جاروبرقی‌ها از لحاظ مکش، قدرت موتور، بی صدا بودن و طراحی دسته بندی می‌شوند. هر چه جاروبرقی انتخابی دارای گزینه‌های عالی و پرقدرت باشد، به همان اندازه گران‌تر است. به همین دلیل قبل از خرید بودجه خود را در نظر بگیرید و در همان رنج قیمت به دنبال خرید بهترین جاروبرقی باشید.

نکات خرید جاروبرقی

یکی از جاروبرقی‌های موجود در بازار که می‌توانید با خیال راحت خریداری کنید، جاروبرقی بوش است. حال شاید برایتان این سوال پیش بیاید که بهترین جاروبرقی کدام مدل است و یا چگونه جاروبرقی باکیفیت بخرم؟ برای پاسخ به تک تک این سوالات بهتر است مقاله را تا انتها بخوانید. با این کار به راحتی می‌توانید جاروبرقی باکیفیت خریداری کنید.

نکات خرید جاروبرقی ایستاده

یکی از جدیدترین جاروبرقی‌هایی که امروزه وارد بازار شده‌اند، جاروبرقی ایستاده است. برای اینکه در این مورد بتوانید هرچه بهتر تصمیم بگیرید، بهتر است با مزایا و معایب این مدل آشنا شوید.

مزایای جاروبرقی ایستاده

برخی از مزایای این مدل شامل موارد زیر است:

  • روش استفاده آسان آن بدون نیاز به خم شدن
  • قدرت مکش بالا
  • نیاز به فضای کم
  • دارای وزن سبک
  • تمیز کردن و تخلیه آن آسان است
  • جابجایی راحت آن

معایب جاروبرقی ایستاده

هر وسیله‌ای در کنار مزایا دارای معایبی نیز است. جاروبرقی ایستاده نیز از این قاعده مستثنا نیست. در ابتدا باید معایب و مزایای این مدل را بررسی کنید، سپس بر اساس نیاز خود آن را خریداری کنید. برخی از معایب این دستگاه شامل موارد زیر است:

  • ایجاد سروصدای زیاد
  • محفظه کوچک آن
  • نحوه تمیز کردن آن مشکل است
  • سیم جمع کننده ندارد

ویژگی جاروبرقی ایستاده

با بررسی مزایا و معایب این مدل از جاروبرقی می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید؛ ولی با این حال به یکسری از نکات و ویژگی‌های خرید آن در ادامه پرداخته‌ایم:

  • جاروبرقی‌های ایستاده برخلاف دیگر جاروبرقی‌ها خرطوم ندارد و تمام اجزای آن درون بدنه قرار دارد.
  • این مدل دارای پاکت زباله نیست، به همین دلیل باید به طور مداوم تمیز شود.
  • یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه، تمیز کردن عمقی فرش است و از این دستگاه می‌توان برای سطوح بیشتری استفاده کرد.
  • این مدل از جاروبرقی‌ها و فضای کمی اشغال می‌کند و جابجایی آن بسیار راحت است.
  • برای استفاده از این جاروبرقی نیاز به خم شدن نیست، به همین دلیل کار کردن با آن بسیار راحت است.

نکات خرید جاروبرقی کیسه‌ای

جاروبرقی کیسه‌ای جزو پرمصرف‌ترین جاروبرقی در میان مردم است. این مدل به دلیل کارایی راحت بسیار پرطرفدار است و جزو جاروبرقی‌های اولیه محسوب می‌شود. حتما در خانه پدر و مادر خود با این مدل روبرو شده‌اید. اگر به دنبال خرید جاروبرقی کیسه‌ای هستید، بهتر است با ویژگی‌های آن آشنا شوید.

مزایای جاروبرقی کیسه‌ای

این مدل همانند دیگر مدل‌ها دارای مزایای بی‌شماری است. برخی از مزایای اصلی این جاروبرقی شامل موارد زیر است:

  • سازگار با فیلتر هپا
  • دارای فیلترهای مختلف
  • مانع ورود گردوخاک به داخل موتور
  • طول عمر بالای موتور
  • مانع از ایجاد آلرژی
  • دارای مدل‌های متنوع

معایب جاروبرقی کیسه‌ای

این مدل به دلیل دارای بودن کیسه، قدرت مکش متفاوتی دارد. به این صورت که اگر کیسه پر شود قدرت مکش کاهش پیدا می‌کند، به همین دلیل قبل از هر بار استفاده بهتر است پر یا خالی بودن کیسه چک شود. به غیر از این مورد دارای معایب دیگری است که در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • دارا نبودن سنسوری برای اطلاع دادن پر بودن کیسه
  • تعویض کیسه هزینه بر است
  • دسترسی نداشتن به قطعات داخلی
  • حجم کیسه کم است
  • با محیط زیست سازگار نیست

ویژگی‌های جاروبرقی کیسه‌ای

اگر قصد خرید این مدل را دارید، باید با ویژگی‌های آن نیز آشنا شوید. برخی از ویژگی‌های آن شامل:

  • این مدل از جاروبرقی‌ها مکانی برای کیسه زباله دارند که می‌توانید آن را تعویض کنید. برخی از این کیسه‌ها یکبار مصرف و برخی دیگر دائمی هستند که قیمت آنها با هم فرق می‌کنند.
  • فیلترهای موجود در این جاروبرقی‌ها مانع از ورود گردوخاک به داخل موتور می‌شود؛ به همین دلیل عمر موتور در این مدل‌ها زیاد است.
  • این مدل بهترین گزینه برای افرادی است که دچار آلرژی هستند.

مهمترین نکات خرید جاروبرقی

مهم‌ترین نکات خرید جاروبرقی

برای اینکه بدانید کدام مدل جاروبرقی خوب است و یا چه مدلی خریداری کنید، باید به یکسری سوالات پاسخ دهید. این سوالات شامل این است که قدرت مکش تا چه حد برایتان مهم است؟ آیا نیاز به جاروبرقی با سایز کوچک دارید؟ گارانتی برایتان مهم است؟ جاروبرقی کیسه دار می‌خواهید یا بدون کیسه و چندین سوال دیگر. بعد از پاسخگویی به این سوالات باید بودجه خود را در نظر بگیرید. با این کار انتخابتان کمی محدود می‌شود. حال برای اینکه بهتر تصمیم بگیرید، در ادامه لوازم خانگی بوش به ۶ نکته مهم برای خرید جاروبرقی اشاره می‌کند و باعث می‌شود بهترین تصمیم خود را بگیرید.

میزان بودجه برای خرید جاروبرقی

در نظر گرفتن قیمت مهم‌ترین بخش برای خرید هر وسیله‌ای است. اگر می‌خواهید جاروبرقی باکیفیت خریداری کنید، ابتدا بودجه خود را تعیین کنید. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بکنید؛ بهتر است جاروبرقی بدون کیسه خریداری کنید، زیرا این مدل از جاروبرقی‌ها به دلیل نداشتن کیسه از نظر مالی ارزانتر است. جاروبرقی‌های کیسه دار به دلیل تعویض کیسه می‌تواند برای شما هزینه بیشتری در برداشته باشد، زیرا کیسه‌ها بعد از چندین بار استفاده خراب می‌شوند و اگر تعویض نشوند ممکن است باعث خرابی موتور شوند. در مقابل شاید این نکته از نظر خریداران جاروبرقی بدون کیسه پنهان شده باشد که تعویض فیلتر ممکن است هزینه زیادی روی دستشان بگذارد. همچنین باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که جاروبرقی‌های بدون کیسه دارای فیلترهای قوی نیستند که در مقابل گردوخاک عمل کنند. بعد از مدتی باید فیلترهای آن را تمیز کنید و اگر نیاز به تعویض داشت آن را عوض کنید. با در نظر گرفتن نکات خرید جاروبرقی باید بررسی کنید که می‌توانید تا چه اندازه برای خرید آن بودجه کنار بگذارید.

نکات خرید جاروبرقی بر اساس قدرت مکش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید به آن توجه کنید، مکش و قدرت موتور است. اگر به دنبال جاروبرقی هستید که قدرت مکش بالایی داشته باشد، جاروبرقی‌های کیسه دار بهترین انتخاب هستند. این مدل دارای قدرت مکش بالایی هستند که برای فرش‌های ضخیم و پرزدار مناسب است. همچنین جاروبرقی کیسه دار به افرادی توصیه می‌شود که در خانه خود حیوانات خانگی نگه می‌دارند؛ اما سطوح سخت و سفت نیاز به مکش بالا ندارند، در نتیجه می‌تواند از دیگر جاروبرقی‌های قیمت مناسب‌تر استفاده کرد.

برای اینکه بدانید کدام دستگاه دارای قدرت مکش بالایی است، باید میزان وات آن را بررسی کنید. هر چه وات بالاتر باشد، قدرت مکش بالاتر است. اگر از جاروبرقی کیسه دار استفاده می‌کنید و بعد از مدتی شاهد کم شدن مکش آن شدید، نگران نباشید و کیسه آن را بررسی کنید. در بعضی موارد پر بودن کیسه باعث کاهش مکش دستگاه می‌شود، برای همین بهتر است بعد از چندین بار جارو کردن کیسه آن را خالی کنید.

طول سیم جاروبرقی

یکی دیگر از نکات خرید جاروبرقی که باید به آن توجه کنید، طول سیم آن است. شاید در وهله اول این نکته آن چنان به چشم نیاید، ولی بعد از استفاده متوجه خواهید شد که طول سیم کوتاه می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. طول سیم مناسب باعث روند جارو زدن آسان می‌شود. به طور استاندارد باید طول سیم آن ۲ الی ۳ متر باشد. اگر بیشتر از این احتیاج داشتید، باید در بازار کمی بیشتر جستجو کنید، ولی معمولا ۲ الی ۳ متری پیدا می‌کنید. از جاروبرقی تنها برای جارو کردن فرش و موکت استفاده نمی‌شود، بلکه جاهایی که دسترسی ندارید همانند گوشه‌های، زیر مبلمان و شیارها استفاده می‌شود. برای این کار باید در کنار جاروبرقی به لوازم جانبی و پرس‌های آن توجه شود که تمام این موارد را دارا باشد.

نکات خرید جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه

اگر به دنبال خرید جاروبرقی هستید حتما با این سوال مواجه شدید که جاروبرقی کیسه دار بهتر است یا بدون کیسه‌. هر کدام از اینها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که طرفداران مخصوصا به خود را دارند. نمی‌توان به طور صریح گفت که کدام یک بر دیگری ارجعیت دارد، زیرا هر کدام از آنها ویژگی‌هایی دارد که دیگری ندارد. برای اینکه بتوانید هر چه بهتر در این مورد تصمیم بگیرید، باید ویژگی هردوی آنها را بدانید که در زیر به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

جاروبرقی کیسه‌ای برای آن دسته از افرادی مناسب است که ترجیح می‌دهند در فاصله زمانی کوتاه آن را خالی کنند؛ ولی اگر دوست ندارید به طور مکرر کیسه را تعویض کنید، می‌توانید از مدل بدون کیسه استفاده کنید. یکی از مزیت‌های مهم جاروبرقی کیسه دار این است که می‌توانید در هر زمانی آن را تخلیه کنید. درباره مدل بدون کیسه‌ این قضیه صدق نمی‌کند و باید بعد از جارو کردن آن را تخلیه کنید. بهتر است این نکته را نیز بدانید که خالی نکردن کیسه یا منبع ذخیره جاروبرقی بدون کیسه ممکن است، باعث کاهش مکش شود. برای اینکه عملکرد جاروبرقی خوب باشد باید بعد از چندین بار استفاده آن را تخلیه کنید، زیرا عدم تخلیه به موقع باعث آسیب رساند به موتور می‌شود‌.

بهترین جاروبرقی سازگار با محیط

در این باره باید گفت بیشتر جاروبرقی‌های موجود در بازار با محیط زیست سازگار هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مواد زائد و مضر را در خود جای دهند. این مدل از جاروبرقی‌ها حالت دفع مواد زائد را ندارند، به همین دلیل به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. جاروبرقی‌های کیسه دار به راحتی می‌توانند زباله‌های زیادی را در خود نگه دارند؛ ولی جاروبرقی‌های مخزن دار و بدون کیسه را باید به طور مداوم قبل از هر بار جارو زدن خالی کنید.

تاثیر انتخاب جاروبرقی خوب بر روی آلرژی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که آلرژی دارید و از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برید، بهترین انتخاب درباره جاروبرقی مدل کیسه دار است. این مدل از جاروبرقی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مانع از خروج ذرات می‌شود و بیشتر گرد و خاک را در خود نگه می‌دارد. کیفیت مواد استفاده شده در کیسه‌های این مدل بسیار باکیفیت و مرغوب است، به همین دلیل افرادی که بیماری آسم دارند بهتر است از این مدل استفاده کنند.

بیشتر جاروبرقی‌های کیسه دار دارای فیلتر مناسب برای نگه داری ذرات هستند. یکی از نکات مثبتی که می‌توان درباره این مدل گفت، اضافه کردن فیلتر اضافی به آن است. با این کار لایه حفاظتی بیشتری به جاروبرقی خود اضافه می‌کنید و از ایجاد حساسیت‌های بیشتر جلوگیری می‌کند. گردوخاکی که از تخلیه جاروبرقی‌های کیسه دار ایجاد می‌شود، بسیار کمتر از جاروبرقی‌های بدون کیسه است. در جاروبرقی‌های بدون کیسه اگر ظرفیت تکمیل شود ممکن است گردوخاک بیشتری به بیرون منتقل کند و افراد بیشتر در معرض آلرژی قرار می‌گیرند.

نکات خرید جارو برقی

نکات خرید جاروبرقی درباره میزان صدای دستگاه

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید باید به آن دقت کنید، میزان صدای تولیدی دستگاه است. ممکن است در وهله اول فکر کنید که جاروبرقی نمی‌تواند صدای زیادی تولید کند؛ ولی در بیشتر مواقع این صدا ممکن است آزاردهنده باشد. برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید؛ بهتر است در زمان خرید، جاروبرقی را تست کنید و صدای آن را بررسی کنید که آزاردهنده نباشد. برند بوش با استفاده از فناوری‌های جدید توانسته است، جاروبرقی‌های کم صدایی را تولید کند که انتخاب بیشتر مشتریان است. بهتر است این نکته را بدانید که جاروبرقی‌های کم صدا نسبت به دیگر مدل‌های پر صدا کمی گران قیمت‌تر است. برخی از جاروبرقی‌ها دارای عایق بدنه و موتور هستند که این کار باعث تولید صدای بسیار کمی می‌شود.

خدمات پس از فروش

یکی دیگر‌ از نکات خرید جاروبرقی، داشتن خدمات پس از فروش است‌. باید برندی را خریداری کنید که معتبر باشد و بتوانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید. اگر مدلی را بخرید که دارای خدمات پس از فروش نباشد، به طور حتما بعد از چند بار استفاده به مشکل برمی‌خورید. خرید از برند نامعتبر ریسک بزرگی دارد و زمانی که دستگاه به مشکل بربخورد، هیچ شرکتی خرابی را گردن نمی‌گیرد و ممکن است ضرر زیادی بکنید. حتی در زمان خرابی دستگاه نمی‌توانید، قطعات آن را در بازار پیدا کنید و باید دستگاه را دور بیندازید. اگر دستگاهی دارای خدمات پس از فروش باشد، نشان دهنده کیفیت بالای آن است و شما می‌توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید. اگر به دنبال جاروبرقی باکیفیت و طول عمر بالا هستید، باید از برندهای معتبری همچون بوش استفاده کنید. نکته مهمی دیگری که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید، گارانتی دستگاه است.

راهنمای خرید جاروبرقی بوش

بوش یک برند معتبر و نام آشنا است که سالیان سال است که در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. لوازم خانگی این برند در ایران و جهان بسیار معروف است و دلیل معروفیت آن چیزی نیست، جز کیفیت بالای محصولات آن. جاروبرقی بوش دارای قدرت مکش بالایی است که به راحتی تمام آشغال‌های ریز و درشت را جمع می‌کند. همچنین طراحی بدنه و دسته جاروبرقی آن منحصر به فرد و زیبا است. این برند برای جاروبرقی‌های خود از فیلترهای باکیفیت و بهداشتی استفاده کرده است که مانع از خروج ذرات به بیرون می‌شود. جابجایی راحت، وزن کم و ایجاد صدای کم جزو ویژگی‌های اصلی این برند است.

سخن آخر

جاروبرقی یکی از وسایل ضروری هر خانه‌ای است که باید در زمان خرید آن دقت زیادی داشته باشید. در این مقاله به معرفی برخی از نکات مهم خرید جاروبرقی اشاره کرده‌ایم که مهم‌ترین آنها داشتن خدمات پس از فروش، قدرت مکش، کیفیت ساخت و موتور، کم صدا بودن و کیسه دار بودن یا بدون کیسه است. با بررسی این نکات به راحتی می‌توانید جاروبرقی باکیفیت خود را انتخاب کنید و بهترین مدل موجود در بازار را خریداری کنید. روش دیگر برای خرید جاروبرقی باکیفیت، ارتباط با نمایندگی بوش در تهران است که متخصصان این بخش می‌توانند به شما در ارتباط با خرید جاروبرقی کمک بزرگی بکنند‌.

سوالات متداول

اگر مکش جاروبرقی برای شما مهم است باید از مدل‌های کیسه‌ای، سطلی و مخزنی استفاده کنید.
جاروبرقی کیسه دار، زیرا دارای فیلترهایی است که مانع از خروج ذرات می‌شود.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *