آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی در خانه

رسوب زدایی ماشین لباسشویی

اگر قصد دارید تا طول عمر دستگاه‌ها و لوازم‌خانگی خود را افزایش دهید، نیاز است تا از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید. ماشین‌های لباسشویی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از آن جایی که این دستگاه‌ها به‌صورت مداوم با البسه چرک و کثیف در ارتباط هستند، طبیعی خواهد بود که در لوله‌ها و سایر قسمت‌های آن، باکتری‌ها و رسوب‌های مختلفی مشاهده شود. درصورتی که رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی خود را به تعویق بیندازید، آسیب‌های جدی به دستگاه شما وارد خواهد شد. حال ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین و مناسب‌ترین راه‌ها برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی در خانه را به شما آموزش دهیم.

رسوب زدایی ماشین لباسشویی بوش

از جمله کاربردی‌ترین و باکیفیت‌ترین ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار، می‌توان به ماشین لباسشویی بوش اشاره کرد. لوازم خانگی بوش همگی طبق آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته شده و امکانات بی‌نظیری در آن‌ها قرار گرفته است. شما با استفاده از این لوازم می‌توانید به‌سادگی هر نوع لباسی را با کمترین مصرف انرژی، تمیز و پاکیزه کنید. البته اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید یکی از دستگاه‌های بی‌نظیر را دارید، می‌توانید با مطالعه راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش، اطلاعات کاملی را به دست بیاورید.

اما باید اشاره کرد که این ماشین‌های لباسشویی نیز به مانند هر ماشین لباسشویی دیگری، به رسوب زدایی نیاز خواهند داشت. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً این ماشین لباسشویی‌ها را در بازه‌های زمانی مشخص، برای مثال هر دو یا سه ماه یکبار رسوب زدایی کنید. این کار نه‌تنها می‌تواند باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی شود، بلکه باعث می‌گردد تا عملکرد و قدرت آن نیز افزایش چشمگیری پیدا کند. با رسوب زدایی به موقع، کمتر درگیر تعمیر ماشین لباسشویی بوش خواهید شد.

آموزش رسوب زدایی ماشین لباسشویی

استفاده از پودر رسوب زدایی برای ماشین لباسشویی

یکی از بهترین راه‌ها برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی، استفاده از پودرهای مخصوص رسوب‌زدایی این دستگاه‌ها است. آنزیم‌هایی که در این‌گونه از پودرها وجود دارد قادر است تا سخت‌ترین رسوب‌های موجود در ماشین لباسشویی بوش را از بین برده و آن را به‌سرعت تمیز کند. به کمک این پودرها می‌توان رسوب‌ها و باکتری‌های موجود در لوله‌های ماشین لباسشویی را پاک کنید. اما باید توجه داشته باشید که یک پودر رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی قادر نخواهد بود تا اشیا دیگر، مانند کاغذ و یا پوست تخمه‌ها را از بین ببرد.

در واقع این پودر، صرفاً کار رسوب‌زدایی را برای شما انجام خواهد داد. امروزه انواع و اقسام پودرهای رسوب‌زدایی ماشین‌های لباسشویی در بازار وجود دارد. بااین‌وجود، همگی آن‌ها دارای ساختاری یکسان هستند. اگر قصد استفاده از یکی از این پودرها در ماشین‌های لباسشویی بوش را داشته باشید، نیاز است تا مراحل زیر را به‌دقت پشت سر بگذارید:

  • در ابتدا ماشین لباسشویی خود را کاملاً خالی کنید.
  • درب محفظه مواد شوینده را باز کنید. حال به جای این مواد، پودر و یا قرص رسوب زدایی را قرار دهید. البته باید اشاره کرد که می‌توانید این پودر و یا قرص‌ها را در دیگ ماشین لباسشویی نیز قرار دهید.
  • در مرحله بعدی دمای آب را بین 70 تا 90 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
  • حال ماشین لباسشویی خود را روشن کنید و اجازه دهید تا کار کند.
  • بعد از به اتمام رسیدن کار ماشین لباسشویی، مراحل رسوب زدایی نیز به اتمام خواهد رسید.

استفاده از پودرهای جرم‌گیر برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی

نوع دیگری از پودرهای موجود در بازار که قادر خواهند بود تا رسوب زدایی ماشین‌های لباسشویی را به عهده بگیرند، پودرهای جرم‌گیر هستند. این مدل از پودرها دارای ساختاری بوده که با ماشین‌های لباسشویی سازگاری داشته و در کنار ازبین‌بردن رسوب‌های موجود، قادر هستند تا محیط داخلی دستگاه را ضدعفونی کند. با کمک یک پودر جرم‌گیر می‌توانید به‌خوبی از ماشین لباسشویی بوش خود محافظت کرده تا دیگر با مشکلات تعمیر و یا تعویض قطعات روبرو نشوید.

البته باید اشاره کرد که پودرهای جرم‌گیری دارای عطر و رایحه‌ای خوشبو بوده که همین امر باعث می‌شود تا فضای داخلی ماشین لباسشویی شما نیز معطر شود. زمانی که یک پودر جرم‌گیر خریداری می‌کنید، روی آن نحوه و دستورالعمل آن نوشته شده است. نیاز است تا در ابتدا آن را به‌صورت دقیق مطالعه کرده و سپس مورداستفاده قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از این پودرها را هر دو ماه یک‌بار در دستور کار خود قرار دهید.

از دیگر مزایای استفاده از پودرهای جرم‌گیر برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاک‌کردن انواع رسوب، باکتری و آهک از محفظه دیگ و لوله‌ها
  • ازبین‌بردن سختی آب
  • جرم‌گیری کامل المنت دستگاه
  • ازبین‌بردن بوی بد درون محفظه
  • بهبود عملکرد ماشین لباسشویی

استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی

یکی از محلول‌های خانگی بسیار مناسب برای رسوب زدایی، سرکه و جوش شیرین است. شاید شما هم از سرکه برای جرم‌گیری لوله‌های سینک آشپزخانه خود استفاده کرده باشید. اما باید بدانید که ترکیب این محلول با جوش شیرین قادر است تا به‌عنوان رسوب‌زدا در ماشین‌های لباسشویی نیز مورداستفاده قرار بگیرد. می‌توان از این ترکیب به‌مانند پودرهای جرم‌گیر استفاده کرده تا به کمک آن هر نوع باکتری و یا میکروب موجود در دستگاه را از بین ببرید.

استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه راهکاری خانگی، آسان و ارزان برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی شناخته می‌شود. برای انجام این کار، پیشنهاد می‌کنیم تا مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا حدود نصف پیمانه جوش شیرین را در یک ظرف آب حل کنید.
  • سپس آن را درون محفظه خالی دستگاه خود بریزید.
  • حال سرکه را با نسبت 4 برابر محلول آب و جوش شیرین، درون محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی بریزید.
  • حال لازم است تا آب با درجه حرارت 60 درجه سانتی‌گراد را به محلول اضافه کنید.
  • ماشین لباسشویی خود را روشن کرده تا شروع به کار کند.
  • بعد از اتمام کار، اجازه دهید تا دستگاه مجدداً با آب ولرم، مراحل آبگیری را طی کند. این کار موجب می‌شود تا باقی‌مانده محلول سرکه و جوش شیرین نیز از بین برود.
  • در آخر می‌توانید محفظه داخلی ماشین لباسشویی خود را به کمک یک اسفنج، تمیز کنید.

آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

نکات مهم برای استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی

همان‌طور که عنوان شد، محلول سرکه و جوش شیرین به عنوان یک محلول خانگی و ارزان قادر است تا سخت‌ترین باکتری‌ها، رسوب‌ها، میکروب‌ها و … را از محفظه و لوله‌های ماشین لباسشویی شما پاک کند. شما می‌توانید از این محلول هر 6 ماه یکبار برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی استفاده کنید. بااین‌وجود، اگر قصد به‌کارگیری محلول سرکه و جوش شیرین را دارید، لازم است تا به این نکات پیش از هرگونه اقدام دقت کنید:

  • استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین به‌عنوان رسوب زدای ماشین لباسشویی در دراز مدت می‌تواند منجر به آسیب‌دیدن قطعات داخلی مانند بخش‌های لاستیکی دور محفظه شود. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم تا حدالمقدور از این روش برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  • درصورتی‌که از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید، بوی نامطبوع سرکه در محفظه و دیگ ماشین لباسشویی شما باقی خواهد ماند.
  • مسیری که برای رسوب‌زدایی توسط این روش خانگی استفاده می‌شود، می‌تواند طولانی‌تر از سایر روش‌ها باشد.
  • برخی از رسوب‌هایی که به‌صورت طولانی‌مدت در ماشین لباسشویی شما تشکیل شده است، قوی‌تر از آنی خواهند بود که با محلول سرکه و جوش شیرین بتوان آن‌ها را برطرف کرد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم تا به جای این محلول، از رسوب‌زداهای شیمیایی و قدرتمند استفاده کنید.

استفاده از وایتکس برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی

ماده دیگری که می‌تواند به‌عنوان رسوب‌زدا در ماشین‌های لباسشویی مورداستفاده قرار بگیرد، وایتکس است. این محلول سفیدکننده با این که به‌عنوان پاک‌کننده سطوح شناخته می‌شود، می‌تواند به‌عنوان ماده رسوب‌زدا در ماشین‌های لباسشویی نیز مورداستفاده قرار بگیرد. باید اشاره کرد که امروزه دو نوع وایتکس در بازار وجود دارد. یکی از نوع کلردار و دیگری، وایتکس اکسیژن‌دار است.

باید اشاره کرد که وایتکس‌های کلردار قدرت خورندگی بالایی داشته و می‌توان سخت‌ترین لکه‌های موجود را پاک کنند. اما از سوی دیگر، به دلیل قدرت بسیار بالای آن‌ها، امکان آسیب‌زدن در صورت استفاده به ماشین لباسشویی وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا از وایتکس‌های اکسیژن‌دار برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. مراحل استفاده از وایتکس به‌عنوان ماده رسوب‌زدا در ماشین‌های لباسشویی به شرح زیر است:

  • در ابتدا مقداری از وایتکس را در آب مخلوط کنید.
  • سپس محلول به‌دست‌آمده را درون محفظه ماشین لباسشویی خود بریزید.
  • حال دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید تا کار خود را به اتمام برساند.
  • زمانی که کار دستگاه پایان یافت، به کمک یک پارچه تمیز، محفظه داخل دیگ را خشک کنید.

البته باید اشاره داشت که وایتکس به‌صورت کلی، رسوب‌زدای قدرتمندی به شمار نمی‌رود. به‌خصوص آن که باید از وایتکس‌های اکسیژن‌دار استفاده کرد. به همین دلیل اگر احساس می‌کنید که رسوبات به‌جامانده در ماشین لباسشویی شما قدیمی بوده و یا سخت‌تر از آنی هستند که با وایتکس از بین بروند، بهتر است تا از جرم‌گیرها و یا پودرهای رسوب‌زدا استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان وایتکس را با آب داغ مخلوط نکنید. همچنین نباید وایتکس را به‌صورت مستقیم درون محفظه ماشین لباسشویی خود بریزید. همواره مقداری از آن را با آب سرد مخلوط کرده و سپس درون دستگاه خود بریزید.

آموزش تصویری رسوب ­زدایی ماشین لباسشویی

 آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

آموزش تصویری رسوب زدایی ماشین لباسشویی

نتیجه گیری

ماشین‌های لباسشویی نیز به‌مانند تمامی دستگاه‌ها و لوازم‌خانگی نیاز به رسیدگی دارند. بهتر است برای ازبین‌بردن رسوبات موجود در ماشین لباسشویی خود از مواد مخصوص استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا فضای داخلی ماشین لباسشویی از رسوب، باکتری و میکروب پاک شده و طول عمر آن نیز افزایش پیدا کند. بهترین ماده برای رسوب‌زدایی، استفاده از پودر رسوب‌زدا و یا جرم‌گیر است.

همچنین می‌توانید از وایتکس و یا محلول سرکه و جوش شیرین نیز برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی استفاده کنید. اما باید بدانید که این مواد در درازمدت می‌توانند به دستگاه شما آسیب بزنند. بهتر است برای دریافت بهترین نتیجه، هر دو ماه یکبار برای رسوب‌زدایی ماشین‌های لباسشویی خود، اقدام کنید.

سوالات متداول

استفاده از قرص و یا پودرهای رسوب‌زدا و یا جرم‌گیر، بهترین راه برای از بین بردن رسوب ماشین‌های لباسشویی بوش است.
می‌توان از محلول جوش شیرین و سرکه و یا وایتکس اکسیژن‌دار برای رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی استفاده کنید.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *