ماشین ظرفشویی رومیزی: مزایا، معایب و هر آنچه که لازم است بدانید!

ماشین ظرفشویی رومیزی

تغییر سبک زندگی و همگام شدن آن با تکنولوژی روز، باعث شده است تا وسایل جدید و مدرن به آشپزخانه‌ها ورود کند. ماشین ظرفشویی بوش از جمله این وسایل است که تولید آن با استقبال بسیاری رو‌به‌رو شد. اگرچه در ابتدا تصور می‌شد که شستن ظرف‌ها توسط ماشین ظرفشویی به خوبی و تمیزی شستن آن‌ها با دست انجام نشود، اما کم‌کم با فراگیری خرید این محصول، این تفکر غلط از بین رفت، به طوری که امروزه بسیاری از شاغلین و خانواده‌های پر جمعیت ماشین ظرفشویی را جزو یکی از اولویت‌های اقلام مورد نیاز منزل خود می‌دانند.

ماشین‌های ظرفشویی انواع مختلف و متفاوتی دارند که نوع رومیزی آن کمتر شناخته شده است، بنابراین بسیاری از خانواده‌ها که منازلی کوچک دارند به بهانه اینکه فضای کافی جهت نگه‌داری ماشین ظرفشویی را ندارند قید خرید آن را می‌زنند. این در حالی است که این دست افراد نمی‌دانند که ماشین‌های ظرفشویی رومیزی بهترین گزینه برای مکان‌های کوچک یا خانواده‌های کم جمعیت است. بدین ترتیب ما در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی قصد داریم تا معایب، مزایا و همه آنچه که باید درباره این محصول بدانید را شرح دهیم.

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی رومیزی چیست؟

در بسیاری از خانه‌های اجاره‌ای یا منازلی با ابعاد نسبتا کوچک، نگه‌داری یا نصب ماشین ظرفشویی معمولی کاری سخت و در مواردی غیر قابل انجام است، بنابراین از آنجائیکه افراد نمی‌توانند از خرید لباسشویی، یخچال، اجاق گاز و … صرف نظر کنند، اولین وسیله‌ای که ترجیح می‌دهند خرید آن را به تعویق بیندازند ماشین ظرفشویی است! این در حالی است که این وسیله می‌تواند کمک زیادی به افراد خانه‌دار در انجام سریع‌تر کارها بکند.

کمپانی‌های تولید کننده لوازم خانگی با در نظر گرفتن تمامی محدودیت‌های استفاده از ماشین‌های ظرفشویی بزرگ و ایستاده، اقدام به تولید ماشین‌های ظرفشویی‌ای کردند که قابلیت جابه‌جایی  و نصب در مکان‌ها و آشپزخانه‌های کوچک را داشته باشد، به این دست از محصولات، ماشین ظرفشویی رومیزی گفته می‌شود.  ماشین‌های ظرفشویی رومیزی نیز مانند مدل‌های توکار و ایستاده آن دارای ابعاد، اندازه و طرح‌های مختلف هستند که معمولا ابعادی به اندازه یک ماکروفر یا فر برقی دارند. وزن سبک اینگونه محصولات جابه‌جایی و حمل آن‌ها را آسان می‌کند.

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی به جای اینکه کنار کابینت یا روی زمین قرار بگیرند به راحتی روی کابینت یا کانتر جا می‌شوند، بنابراین بهترین گزینه برای آشپزخانه‌هایی با ایعاد کوچک هستند. بدین ترتیب اگر در منزلی اجاره‌ای سکونت دارید بهتر است به جای خرید ماشین ظرفشویی ایستاده و توکار، مدل‌های رومیزی یا فشرده آن را خریداری نمائید.

عملکرد ماشین ظرفشویی رومیزی به چه صورت است؟

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که؛ ماشین‌های ظرفشویی رومیزی عملکرد جالبی ندارند و نمی‌توانند ظروف را به خوبی ماشین‌های ظرفشویی ایستاده یا توکار بشویند، اما این طرز تفکر بسیار غلط است! ماشین‌های ظرفشویی رومیزی نیز دارای موتوری قدرتمند و سیستمی هوشمند هستند که قادرند تمامی ظروف را به خوبی ماشین‌های ظرفشویی بزرگ شسته و خشک‌ کنند.

در واقع ماشین‌های ظرفشویی رومیزی، فارغ از نوع و مدل، عملکردی ساده و غیر پیچیده برای شست‌وشوی مطلوب ظروف دارند. این نوع ماشین‌ها همانند مدل‌های ایستاده یا توکار آن، از یک محفظه یا کابین تشکیل شده‌اند که نسبت به نفوذ آب به بیرون از آن کاملا عایق‌بندی شده است. داخل این محفظه بسته به نوع و مدل ماشین ظرفشویی رومیزی، یکسری بازو قرار داده شده است که روی این بازوها دستگاه اسپری آب وجود دارد تا با چرخش این بازوها، آب روی ظروف کثیف و چرب اسپری ‌شود. معمولا این بازوها در قسمت بالا و پائین کابین قرار دارند تا آب به خوبی به تمام نقاط ظروف نفوذ کند.

در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش ذکر این نکته مهم است که؛ شست‌وشوی ظروف در ماشین ظرفشویی چه از نوع رومیزی و چه از نوع ایستاده و توکار آن، توسط سیستم کنترل، مدیریت می‌شود. در واقع به واسطه این سیستم، زمان اسپری شدن آب، مواد شوینده و خروج آب از طریق پمپ تخلیه مدیریت و تنظیم می‌شود. جالب است بدانید که در اکثر ماشین‌های ظرفشویی رومیزی، سیستم گرم کردن خودکار آب وجود دارد و نیازی به اتصال دستگاه به شیر آب گرم نیست، بنابراین آب توسط المنت‌های حرارتی تعبیه ‌شده در این ماشین‌ها، گرم و داغ می‌شود.

همانطور که گفتیم سیستم کنترل، ورود و خروج آب به مخزن ماشین لباسشویی را کنترل و هدایت می‌کند. ورود آب به داخل محفظه از طریق یک شیلنگ که داخل دستگاه وجود دارد انجام می‌شود. انتهای این شیلنگ به شیر آب خانه متصل است که هنگام فرمان دستگاه، آب به لوله‌های اسپری وارد می‌گردد. پس از آبگیری، آب آلوده‌ای که از شست‌وشوی کثیفی‌های ظروف ایجاد شده است، توسط فیلتر تعبیه شده در ماشین ظرفشویی تمیز شده و دوباره وارد چرخه شست‌وشوی ظروف در ماشین می‌شود. این فرآیند تا زمانی ادامه دارد که همه مراحل شست‌وشوی ظروف انجام گردد.

وقتی همه مراحل شست‌وشو به خوبی به پایان رسید، آب کثیف ناشی از ظروف چرب، از طریق لوله‌های تخلیه به بیرون محفظه ماشین منتقل می‌شود، سپس اگر ماشین ظرفشویی شما مجهز به سیستم خشک‌کن باشد، دستگاه دوباره وارد عمل شده و از طریق المنت حرارتی مخصوص خشک‌کن، گرمای لازم جهت خشک کردن ظروف را تولید می‌نماید تا در نهایت تمامی ظرف‌ها خشک شده و ردی از لک روی آن‌ها باقی نماند.

انواع ماشین ظرفشویی رومیزی

همانطور که در بخش قبلی راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی اشاره کنیم، این وسیله نیز مانند؛ ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و بسیاری دیگر از لوازم خانگی الکتریکی، دارای مدل‌ها و ابعاد گوناگون با ظرفیت‌های متفاوت است. علت این تفاوت، توجه به نیاز کاربران و خانواده‌‌ها است. بدین ترتیب ماشین‌های ظرفشویی رومیزی دارای مدل‌های مختلف؛ ۶تا ۸ نفره، ۱۲ نفره، ۱۴ نفره و بخارشوی است.

انواع ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی ۶ تا ۸ نفره

اگر زندگی مجردی دارید یا زوجی شاغل هستید، این نوع ماشین‌های ظرفشویی رومیزی می‌تواند زحمت دائمی شستن انواع ظروف روزانه‌تان را از سر شما کم کند. اولین ویژگی این نوع ظرفشویی‌ها جمع‌‌وجور بودن آن‌ها است، بنابراین شما می‌توانید از ظرفشویی‌های رومیزی ۶ تا ۸ نفره در هر جای آشپزخانه استفاده کنید چرا که این نوع دستگاه‌ها به هیچ وجه جلوی دست و پایتان را نخواهند گرفت.

دیگر ویژگی قابل توجه ظرفشویی رومیزی با ظرفیت ۶ تا ۸ نفر، توان شستشوی بیش از ۷۲ تکه ظرف است، بدین ترتیب اگر خانواده‌ای کم جمعیت و کوچک دارید خرید این ماشین‌های ظرفشویی از خانه بوش می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد زیرا از این طریق، بدون نیاز به مصرف زیاد آب و برق همواره ظرف‌هایی تمیز و پاکیزه خواهید داشت.

از آنجاییکه حداکثر ظرفیت شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی رومیزی ۶ تا ۸ نفره، ۱۰۸ تکه است این نوع دستگاه‌ها، قیمت پائین‌تری نسبت به مدل‌های دیگر این ظرفشویی‌ها با ظرفیت‌های بالاتر دارند.

یکی از مواردی که هنگام خرید ماشین‌ ظرفشویی با این ظرفیت باید به آن توجه کنید، توان موتور و قابلیت گرم کردن آب در آن‌ها است، زیرا وجود این دو ویژگی در یک ماشین ظرفشویی سبب می‌شود تا چرب‌ترین ظروف نیز به آسانی شسته و تمیز شوند. به‌طور کلی اگر تعداد اعضای خانواده‌تان زیاد نیست و خیلی اهل مهمانی دادن نیستید، اگر آشپزخانه‌تان چندان بزرگ و جادار نیست، اگر به دنبال خرید ماشین ظرفشویی با مصرف بهینه آب و برق هستید، ما به شما خرید ماشین ظرفشویی رومیزی بوش با ظرفیت ۶ تا ۸ نفر را پیشنهاد می‌کنیم.

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی ۱۲ نفره

ماشین‌های ظرفشویی رومیزی ۱۲ نفره بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای خانواده‌های پر جمعیت هستند. برخلاف مدل‌های کوچکتر این دستگاه‌ها، ظرفشویی رومیزی ۱۲ نفره می‌تواند انتخابی مناسب برای کسانی باشد که عادت به برگزاری مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی دارند چرا که دیگر نیاز نیست ظروف را طی چند نوبت بشویند.

فرقی نمی‌کند ماشین‌ ظرفشویی ۱۲ نفره شما از نوع توکار است یا ایستاده و یا رومیزی، خیالتان راحت باشد که یکی از پر طرفدارترین ماشین‌های ظرفشویی بازار با ظرفیتی مناسب و بسیار کارا را انتخاب کرده‌اید، چرا که ظرفیت بالای این دست از ماشین‌های ظرفشویی این امکان را به کاربر می‌دهد تا به راحتی تمام ظروف خود را به یکباره شست‌وشو داده و خشک‌ نماید.

برخلاف کلیشه‌های معمول، ماشین ظرفشویی ۱۲ نفره تنها برای خانواده‌های با جمعیت متوسط یا بالا مفید نیست، بلکه افراد زیادی نیز هستند که تازه تشکیل خانواده داده‌اند و قصد دارند در آینده خانواده کوچک خود را گسترش دهند، بنابراین عقلانی است که از حالا ماشین ظرفشویی با ظرفیت بیشتر بخرند تا در آینده مجبور نباشند برای شستن تمامی ظروف چندین بار دستگاه خود را روشن کنند.

در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی، ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که هنگام خرید این محصول پر طرفدار، به قابلیت تنظیم ارتفاع طبقه‌ها دقت داشته باشید، این قابلیت کمک می‌کند تا در مواقع نیاز با توجه به ابعاد ظروف، ارتفاع بین طبقات را کم یا زیاد کنید، بنابراین به راحتی می‌توانید ظروف بزرگ مانند قابلمه و … را نیز به وسیله ماشین ظرفشویی رومیزی‌تان بشوئید.

ماشین‌ ظرفشویی رومیزی ۱۴ نفره

شاید از دیدن این تیتر در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی کمی تعجب کرده باشید چرا که بسیاری از افراد تصورشان از این نوع ظرفشویی‌ها دستگاه‌هایی جمع‌وجور و کوچک است، اما جالب است بدانید که ماشین‌ ظرفشویی رومیزی نیز دارای ظرفیت ۱۴ نفره است! اگرچه ماشین‌های ظرفشویی با این ظرفیت در بازار کمیاب‌تر هستند، اما اگر واقعا تعداد ظروفی که در ماه کثیف می‌کنید بسیار بالا است پیشنهاد می‌کنیم این نوع ظرفشویی‌ها را تهیه کنید.

ظرفشویی‌های رومیزی ۱۴ نفره معمولا ابعاد بیشتر و وزن بالاتری نسبت به سایر ظرفشویی‌ها دارند بنابراین خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره رومیزی، مدل‌های توکار و ایستاده آن را خریداری نمایند زیرا با افزایش گنجایش ظرفیت دستگاه، وزن، ابعاد و مصرف انرژی آن بیشتر خواهد شد که با توجه به فلسفه تولید ماشین‌های ظرفشویی رومیزی، مدل‌های ۱۴ نفره آن چندان طرفدار نخواهد داشت.

این مدل ظرفشویی‌ها دارای موتوری بسیار قدرتمند‌ هستند که قادر است آب را با دمای بسیار بالا گرم کرده و هر نوع چربی و لک را از بین برده و به راحتی خشک کند. حداکثر گنجایش ماشین ظرفشویی رومیزی ۱۴ نفره ۱۶۰ تکه است که در نوع خود بی‌نظیر است. ماشین ظرفشویی رومیزی ۱۴ نفره در دسته ماشین‌ ظرفشویی‌های گران قیمت قرار دارد.

ماشین ظرفشویی رومیزی بخارشوی

اگر لکه‌های به جا مانده روی ظروف پس از شستشو با ماشین ظرفشویی رومیزی، خاطرتان را مکدر می‌کند، می‌توانید یکی از مدل‌های ماشین‌ ظرفشویی بخارشوی را بخرید. در این نوع ماشین‌ها آب با دمای بسیار بالا داغ شده و بخار ناشی از آن موجب از بین رفتن انواع لکه‌های چرب می‌شود.

ماشین ظرفشویی بخارشوی جزو جدیدترین ماشین‌های ظرفشویی رومیزی است که از توان بالایی در لکه‌بری و زدودن انواع چربی برخوردار است.  در واقع موتور قدرتمند این نوع دستگاه‌ها می‌تواند ظرف‌ها را به تمیزی سایر ماشین‌های ظرفشویی رومیزی شسته و خشک نماید. طبق راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی لازم است بگوئیم که قبل از گذاشتن ظروف داخل این دستگاه‌ها حتما باید آن‌ها را با دستمال پاک کرده و اضافات غذا و … را از سطح ظرف‌ها بزدائید، پس اگر با این مسئله مشکلی ندارید پیشنهاد می‌کنیم این ماشین‌های ظرفشویی بسیار کارآمد و جمع‌وجور را از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر مانند نمایندگی بوش در تهران خریداری کنید.

شستن ظرف‌ها با ماشین ظرفشویی رومیزی بوش چه مزایایی دارد؟

بزرگ‌ترین حسن استفاده از ماشین ظرفشویی چه از نوع توکار و ایستاده و چه از نوع رومیزی آن، سهولت در انجام کارها و داشتن ظروفی تمیز و درخشان با کمترین میزان استفاده آب و انرژی است، اما ماشین‌های ظرفشویی رومیزی دارای مزایای دیگری به شرح زیر نیز هستند:

  • ماشین‌های ظرفشویی رومیزی نسبت به انواع ایستاده یا توکار آن، دارای ابعاد و وزن کمتری هستند، بنابراین قابلیت حمل داشته و به راحتی می‌توانید آن را در هر جای آشپزخانه از روی کابینت گرفته تا پیشخوان و … قرار دهید.
  • این دست از ماشین‌های ظرفشویی دارای مصرف انرژی و آب و برق کمتری نسبت به سایر مدل‌های ماشین‌ ظرفشویی هستند. ابعاد کوچکتر ماشین‌های ظرفشویی رومیزی سبب شده است تا قیمت مناسب‌تری نیز داشته باشند.
  • نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی رومیزی بسیار ساده است و نیازی به لوله کشی ندارد. در واقع برای استفاده از ماشین‌های ظرفشویی رومیزی تنها نیاز به استفاده از یک آداپتور دارید.
  • در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی ذکر این نکته لازم است که، معمولا استفاده از ماشین‌های ظرفشویی بزرگ در ساعات اوج مصرف برق توصیه نمی‌شود اما این مشکل در مورد ماشین ظرفشویی رومیزی چندان صادق نیست چرا که ابعاد کوچک و حجم کم محفظه این نوع دستگاه‌ها، مصرف آب و برق را در آن‌ها بسیار کمتر کرده است.

معایب ماشین‌های ظرفشویی رومیزی چیست؟

در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی به مزایای گوناگون این دستگاه‌ها اشاره کردیم حال وقت آن است که برخی از معایب این مدل ماشین‌های ظرفشویی را نیز بررسی کنیم:

  • مهم‌ترین عیب این دستگاه‌ها عدم کارآیی آن‌ها در شست‌وشوی حجم زیادی از ظروف است، بنابراین در زمان مهمانی و … باید چندین بار دستگاه را روشن کنید.
  • برخی از مدل‌های قدیمی ماشین‌های ظرفشویی به دلیل قدرت موتور کمتر نمی‌توانند ظروف را به خوبی شسته و یا خشک نمایند، بنابراین همواره ردی از لک روی ظروف باقی می‌ماند. توصیه ما این است که هنگام خرید این محصول، جدیدترین و مدرن‌ترین مدل‌های آن را از نمایندگی بوش در تهران خریداری نمائید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی بوش

هنگام خرید ماشین ظرفشویی رومیزی بوش به چه نکاتی دقت کنیم؟

بهتر است قبل از خرید این مدل ماشین‌های ظرفشویی به این نکات از راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی دقت نمائید:

  • در ماشین‌های ظرفشویی رومیزی امکان استفاده‌ همزمان از شیر آب و ماشین ظرفشویی رومیزی وجود ندارد.
  • با اصطلاحات استفاده از دستگاه خود آشنا شوید تا به نتایج رضایت بخشی دست یابید.
  • سعی کنید هنگام خرید، توقعات و نیاز خود از ماشین ظرفشویی رومیزی را مد نظر قرار داده، سپس دستگاهی متناسب با میزان مصرف خانواده خود را تهیه کنید.
  • به مصرف انرژی در ماشین ظرفشویی خود توجه کنید، از آنجائیکه بهترین ماشین ظرفشویی آن است که مصرف انرژی کمتری داشته  باشد پس به برچسب انرژی بر روی بدنه محصول دقت کنید و مدلی را انتخاب کنید که میزان مصرف کمتری دارد. برچسب انرژی +++A نشان‌دهنده مصرف بهینه انرژی توسط دستگاه است.
  • هنگام خرید ماشین ظرفشویی رومیزی توجه داشته باشید که، دستگاه دارای برنامه‌های شست‌وشوی متنوع  باشد و در عین حال پنل تنظیمات ساده و کاربردی‌ داشته باشد.

ماشین ظرفشویی رومیزی اورجینال بوش را از کجا بخریم؟

متأسفانه تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه کشورمان ایران و نبود ثبات قیمت ارز و … سبب شده است تا فضا برای فعالیت دلالان و سودجویان بیش از پیش مهیا شود، این امر لطمه‌های زیادی به بازار لوازم خانگی وارد کرده است، از این‌رو چند سالی است که نمونه‌های غیر اورجینال برندهای معتبر جهانی هم‌چون؛ بوش، سامسونگ‌ و … به‌وفور در بازار به چشم می‌خورد. از آنجائیکه خریدار هنگام خرید یک کالا حق دارد که به ازاء پرداخت وجه، محصولی اصل و اورجینال را به خانه ببرد توصیه ما در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی، خرید این محصول از نمایندگی‌های معتبر مانند؛ نمایندگی بوش در ایران و نمایندگی بوش در شریعتی است، بدین ترتیب شما می‌توانید با مراجعه به این مراکز محصول اصل را همراه با گارانتی اورجینال و خدمات پس از فروش آن دریافت نمائید.

جمع بندی

ما در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی سعی کردیم تا به بررسی این محصول پرکاربرد و پرطرفدار بپردازیم. از این‌رو با توضیحی مختصر درباره چگونگی کارکرد ماشین‌های ظرفشویی رومیزی، مزایا و معایب استفاده از آن را نیز مورد ارزیابی قرار دادیم.

سوالات متداول

ما درباره نحوه عملکرد ظرفشویی رومیزی در این مقاله توضیح دادیم، اما در کل ماشین‌های ظرفشویی رومیزی دارای ۳ چرخه شست‌وشو برای آب‌کشی، شستن و خشک کردن ظروف هستند.
برخی از مدل‌های این نوع ظرفشویی دارای این قابلیت هستند که سبب می‌شوند محفظه دستگاه بو و جرم نگیرد، بنابراین هنگام خرید ماشین ظرفشویی رومیزی مد نظر خود، لازم است این مورد را توسط فروشنده و یا از طریق مراجعه به وبسایت رسمی بوش چک نمائید.
4.2/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *