راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش آلمان 6 کیلویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش آلمان 6 کیلویی

ماشین لباسشویی بوش جزو آن دسته از لوازم خانگی بوش است که مانند دیگر تولیدات این کمپانی اعم از؛ ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، مخلوط‌ کن و … با هدف آسان کردن کارهای خانه برای زنان و مردان خانواده‌های پر جمعیت به بازارهای جهانی عرضه شده است.

در واقع نقش اینگونه وسایل در خانه، به قدری پررنگ و حائز اهمیت شده است که زندگی بدون وجود آن‌ها قطعا سخت‌تر خواهد بود، در این میان تنوع در مدل‌های مختلف لباسشویی بوش، کار خرید را برای بسیاری از طرفداران این برند معتبر پیچیده کرده است چرا که اکثر آن‌ها از قابلیت‌ها و امکانات متعدد سری‌های مختلف لباسشویی‌ بوش بی‌اطلاع هستند و متأسفانه در بعضی موارد فروشنده‌ها نیز اطلاعات جامع و کاملی در اختیار خریداران قرار نمی‌دهند، بدین منظور راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش می‌تواند راهگشای مناسبی برای متقاضیان خرید این سری از لباسشویی‌های بوش باشد.

موتور قدرتمند و بی‌صدا

موتور لباسشویی، جزو اجزای مهم و حیاتی آن است که کیفیت قطعات و نحوه کارکرد آن می‌تواند منجر به نتایج رضایت بخش در پروسه شست‌وشوی البسه کاربران شود. در واقع این موتور لباسشویی است که به عنوان عضوی پیچیده و حساس، به سایر اجزا مانند؛ گیربکس، پمپ و کلاچ نیروی الکتریکی لازم برای انجام شست‌وشویی کامل و بی‌نقص را منتقل می‌کند.

با توجه به حساسیت این قطعه، کمپانی بوش همواره سعی کرده است تا از بهترین متریال جهت ساخت و تولید موتورهای ماشین لباسشویی خود استفاده کند. موتور لباسشویی ۶ کیلویی بوش دارای توان قدرتی ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ وات است که با اتکا به فناوری و تکونولوژی Eco Silence Drive اصطکاک کمتری ایجاد کرده و بسیار بی‌صدا و قدرتمند است، همچنین باید گفت که این لباسشویی‌ها در دسته لباسشویی‌های تسمه‌ای هستند. لباسشویی تسمه‌ای حجم بیشتری از لباس‌ها را در خود جای داده و از مصرف آب کمتری برخوردار است.

در این قسمت از راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش، اشاره به این نکته ضروری است که؛  بسیاری از خریداران این محصولات تصور می‌کنند که دور موتور، مهم‌ترین نکته‌ای است که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن دقت کنند اما بد نیست بدانید که دور موتور تنها به توان دستگاه هنگام خشک کردن لباس‌ها اشاره دارد. اگرچه این موضوع بی‌اهمیت نیست اما نقش تعیین‌ کننده‌ای در انتخاب بهترین مدل‌ ماشین لباسشویی بوش ندارد.

تکنولوژی ضد ویبره و ضد لرزش

لرزش بدنه ماشین لباسشویی در حین کار، یکی از مشکلات عمده این دستگاه‌ها در گذشته بوده است. این لرزش، هم باعث ایجاد سروصدای زیاد می‌شد و هم در دراز مدت به خود لباسشویی آسیب وارد می‌کرد. علت این مشکل در نحوه چرخش درام و عدم تعادل هنگام کار موتور بود که موجب ایجاد نیروی گریز از مرکز شده و صدای زیاد تولید می‌کرد.

در ماشین‌های لباسشویی مدرن بوش، درام در یک محیط دایره شکل می‌چرخد، در نتیجه کمترین صدا را ایجاد می‌کند. در واقع استفاده از فناوری Anti Vibration و محافظ‌های مخصوص، مانع از ایجاد لرزش در ماشین لباسشویی ۶ کیلویی بوش می‌شود. از سوی دیگر کمپانی بوش در تولید لباسشویی‌های خود از بتن به منظور استحکام و ثابت نگه داشتن موتور دستگاه استفاده می‌کند.

بتن ماده‌ای با مقاومت بالا و دوامی بسیار مناسب است. به همین دلیل است که ایده استفاده از آن در قسمت کف لباسشویی جهت ایجاد ثبات بیشتر و عدم تحرک دستگاه هنگام عملیات شست‌وشو و خشک کردن آن مطرح شد. اگرچه استفاده از بتن باعث شد تا وزن لباسشویی بوش افزایش قابل توجهی پیدا کرده و تا ۹۰ کیلوگرم هم برسد، اما تأثیر رضایت بخش آن در لرزش کمتر دستگاه، این عیب را پوشش داده است.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی

ظرفیت مناسب

ماشین لباسشویی‌ بوش در سری‌های مختلف تولید و به بازار لوازم خانگی عرضه شده است. سری ۲ جزو اولین مدل‌های لباسشویی بوش است که در بازار ایران کمتر یافت می‌شود. سری ۴ و ۶ جزو لباسشویی‌های میان رده بوش هستند. لباسشویی سری ۸ اما جزو پیشرفته‌ترین مدل‌های لباسشویی بوش است که طرفداران بسیاری پیدا کرده‌است. سری  Home professional نیز در رده جدیدترین لباسشویی بوش قرار می‌گیرد.

ماشین لباسشویی بوش، فارغ از مدل و سری، دارای ظرفیت و گنجایش‌های گوناگون از ۶ تا ۹ کیلوگرم است، بنابراین خریداران می‌توانند با خیالی آسوده با توجه به تعداد اعضای خانواده، میزان شست‌وشوی ماهانه و …، لباسشویی مد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایند. در واقع منظور از ظرفیت لباسشویی؛ وزن مناسب لباس‌هایی است که با اطمینان خاطر می‌تواند در یک چرخه شسته شود، به‌طور مثال؛ یک ماشین لباسشویی ۶ کیلویی قادر است حداکثر 30 پیراهن را بشوید.

در این بخش از راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش، باید به این نکته اشاره کنیم که؛ انتخاب صحیح ظرفیت مناسب لباسشویی، موجب کاهش مصرف آب و برق، شست‌وشوی بهتر لباس‌ها و کاهش احتمال خرابی دستگاه می‌شود. همانطور که گفتیم، در واقع سبک زندگی کاربر است که تعیین می‌کند کدام لباسشویی و با چه ظرفیتی مناسب او است. بنابر همین مقیاس، می‌توان گفت که ماشین لباسشویی ۶ کیلویی بوش بیشتر مناسب خانواده‌های ۲ تا ۳ نفره با میزان مصرف متوسط است.

بدنه مستحکم و طراحی جذاب

همه ما کمپانی بوش را به عنوان یکی از برترین تولید کننده‌های جهانی لوازم خانگی می‌شناسیم که دلیل این شهرت را می‌توان در ارائه محصولات با کیفیت، توجه به سلیقه و نیاز مشتری، استفاده از تکنولوژی روز و … دانست. بدنه ماشین لباسشویی بوش از بهترین متریال ساخته شده است، اکثر مدل‌های لباسشویی بوش دارای بدنه‌ای از جنس استیل مقاوم هستند.

انتخاب رنگ‌های سفید و سیلور برای ماشین‌های لباسشویی ۶ کیلویی بوش سبب شده است تا ست کردن آن با دیگر وسایل آشپزخانه کار چندان سختی نباشد. از سوی دیگر با کمی دقت به دو طرف این ماشین لباسشویی متوجه فرم حلزونی شکل آن خواهید شد که با این طراحی خاص، نویز و لرزش ماشین لباسشویی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

برنامه شست‌وشوی سریع و بهینه

ماشین‌های لباسشویی هوشمند بوش، دارای برنامه‌ای مخصوص جهت شست‌وشوی سریع هستند، بنابراین اگر برای شستن البسه و سایر شستنی‌های خود عجله دارید می‌توانید به کمک این برنامه، مدت زمان شست‌‌و‌شو را تا ۶۰ درصد کاهش دهید، بدین شکل لباس‌ها در کمترین زمان بدون اینکه کوچکترین آسیبی به بافت آن‌ها وارد شود شسته و تمیز می‌شوند.

از دیگر سو قابلیت شست‌وشوی بهینه، دیگر مزیتی است که ماشین لباسشویی ۶ کیلویی بوش را متمایز می‌کند. طبق این برنامه‌ها آب، برق و مواد شوینده به شکلی بهینه و متناسب با نیاز دستگاه استفاده می‌شود. سیستم iDos و اکتیو واتر کمک می‌کند تا ماشین لباسشویی از طریق سنسورهای حساس خود میزان کثیفی، وزن لباس و …  را به آسانی تشخیص دهد.

پس از تعیین این فاکتورها، مواد شوینده و آب به میزان مورد نیاز وارد دیگ می‌شود. در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش باید به این نکته اشاره کنیم که در ماشین لباسشویی ۶ کیلویی بوش، فناوری iDos  و اکتیو واتر نه تنها مقدار دوز آب و مواد شوینده را توسط دستگاه تنظیم می‌کنند بلکه میزان چرخش درام، زمان چرخه شست‌وشو و آبکشی مورد نیاز برای لباس ها را نیز تعیین می‌نمایند.

قیمت مناسب

ما در بخش‌های قبلی راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش، به این نکته اشاره کردیم که بوش لباسشویی‌های خود را در سری‌های مختلف تولید کرده‌است. اگر قصد دارید تا با بودجه‌ای متوسط یک لباسشویی هوشمند بخرید، قطعا سری‌های ۴ و ۶ این برند بسیار مناسب هستند، بنابراین شما می‌توانید یک لباسشویی ۶ کیلویی سری ۴ یا ۶ بوش را بخرید. گنجایش ۶ کیلو نیاز شما را برای پاکیزه کردن لباس‌های کم تا متوسط برطرف کرده و به نسبت قابلیت‌ها و امکانات کاربردی که دارد از قیمتی مناسب برخوردار است.

خیلی از خریداران تصور می‌کنند که هرچه تعداد برنامه‌های شست‌وشو لباسشویی بیشتر باشد دستگاه کارآیی بیشتر و بهتری خواهد داشت، این تصور شاید چندان غلط نباشد اما مسأله اساسی توقع شما از یک لباسشویی و میزان استفاده‌تان از آن است، بنابراین این طرز فکر ممکن است شما را متحمل پرداخت هزینه‌ای سنگین بکند در حالیکه عملا تمام ۱۴ برنامه شست‌وشوی لباسشویی بوش به کارتان نیاید. شما می‌توانید مدل‌های مختلف لباسشویی ۶ کیلویی بوش را با بهترین قیمت همراه با گارانتی اورجینال و ضمانت کالای اصل از نمایندگی بوش در تهران و یا وبسایت فروشگاهی خانه بوش تهیه بفرمائید.

قابلیت اضافه کردن لباس حین کار

احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که پس از بستن درب ماشین لباسشویی و روشن کردن آن یادتان افتاده باشد که یک تکه لباس را جا گذاشته‌اید. در لباسشویی‌های قدیمی امکان اضافه کردن لباس پس از بستن درب ماشین وجود نداشت اما در ماشین‌های لباسشویی مدرن ۶ کیلویی بوش، این امکان برای کاربران فراهم شده است تا پس از تنظیم و روشن‌ کردن ماشین مجددا بتوانند به مخزن دستگاه لباس اضافه کنند.

در واقع قابلیت ادد واش این امکان را به کاربر می‌دهد تا لباس‌هایی که فراموش کرده‌است را در حین روشن بودن و چرخش ماشین، به آن اضافه کند. توجه داشته باشید که مراحل اولیه شست‌وشو، بهترین زمان اضافه کردن لباس‌های جا مانده به محفظه ماشین است.  از دیگر سو قابلیت تاخیر در شست‌وشوی لباس نیز، دیگر امکانی است که به کاربر کمک می‌کند تا خود، ساعت شروع شست‌وشوی لباس را مشخص کند.

ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش آلمان

سیستم قفل کودک

یکی از شیطنت‌های مورد علاقه کودکان بازی با دکمه‌های ماشین لباسشویی است. بنابراین در راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش، توصیه ما به همه والدین دارای فرزند خردسال، خرید ماشین لباسشویی بوش با قابلیت قفل کودک است چرا که با فعال کردن قفل کودک دکمه‌های دستگاه به حالت تعلیق در می‌آیند و غیر فعال می‌شوند. در واقع کارکرد اصلی این قفل محافظت از کودکان در حال بازی با دکمه کنترل و دیگر دکمه‌های ماشین لباسشویی ۶ کیلویی بوش است. با فعال کردن این قفل قادر به تغییر برنامه‌های شست‌وشو نخواهید بود بنابراین برای تغییر برنامه‌ها یا شروع یک چرخه شست‌وشوی جدید (پس از اتمام برنامه در حال اجرا) لازم است قفل کودک را باز کنید.

قابلیت حفظ ولتاژ برق

حتما برایتان پیش آمده است که در زمان روشن بودن ماشین لباسشویی ناگهان جریان برق دچار نوسان یا قطعی، وصلی برق شود. اینگونه تغییرات ناگهانی ولتاژ برق می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی به دستگاه وارد کند. در راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش قصد داریم تا خیال شما را از بابت عدم نگرانی از اتصالات برق، کاملا آسوده و راحت کنیم.

بوش به واسطه فناوری Volt Check لباسشویی‌های خود را در مقابل هرگونه تغییر ولتاژ کاملا بهینه کرده است بدین ترتیب در صورت نوسان، دستگاه قادر است تا ولتاژ مناسب را حفظ نماید، در نتیجه نه تنها به موتور و قطعات الکتریکی لباسشویی آسیب وارد نمی‌شود بلکه به طول عمر آن نیز می‌افزاید.

دیگر نکته جالب در مورد ماشین‌های لباسشویی ۶ کیلویی بوش آن است که تمامی مدل‌ها از سیستم Power Off memory استفاده شده است. این تکنولوژی سبب می‌شود تا در صورت قطع شدن برق، دستگاه بتواند پس از وصل شدن جریان الکتریکی، چرخه شست‌وشو را با همان تنظیمات قبلی ادامه دهد.

سیستم تمیز کننده خودکار

فناوری شست‌وشوی خودکار یا Drum Clean کمک می‌کند تا بتوانید دیگ یا محفظه داخلی ماشین لباسشویی ۶ کیلویی بوش را شست‌وشو دهید. در حقیقت این سیستم، دیگ لباسشویی شما را از هرگونه کثیفی‌ و باکتری‌ پاک می‌کند و آن را استرلیزه می‌نماید. برنامه Drum Clean کمک می‌کند رسوبات پودر شوینده و سایر مواد زائد موجود در قسمت‌های مختلف لباسشویی اعم از؛ دیگ، لوله‌ها، المنت، کاسه نمد از بین برود. این فرآیند توسط مواد مخصوص و در آبی با دمای بسیار بالا حدود ۹۰ درجه سانتی گراد صورت می‌گیرد، بنابراین بهتر است پس از هر ۴۰ بار شست‌وشو با ماشین لباسشویی، برنامه Drum Clean را اجرا کنید.

برنامه‌های متعدد برای شست‌و‌شو

آشنایی با برنامه شست‌وشو لباسشویی بوش مهم‌ترین قدم در راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش است. سری‌های مختلف ماشین لباسشویی بوش دارای برنامه‌های متنوع و متعددی هستند که به کاربر این امکان را می‌دهند تا لباس‌های خود را متناسب با جنس، بافت، رنگ و … آن‌ها بشویند‌. تعداد این برنامه‌ها در پیشرفته‌ترین مدل‌های ماشین لباسشویی بوش به ۱۴ عدد می‌رسد که ما در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • برنامه شست‌وشوی لباس‌های پشمی با دمای حدود ۴۰ درجه سانتی گراد
  • برنامه شست‌وشوی لباس‌های ظریف مانند لباس زیر، تی شرت و… با دمای حدود ۳۰ درجه سانتی گراد
  • برنامه شست‌وشوی لباس‌های تیره با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد
  • برنامه شست‌وشوی لباس‌های پنبه‌ای و کتان با دمای تقریبی ۶۰ درجه سانتی گراد
  • برنامه شست‌وشوی لباس‌های بیرون، لباس‌هایی از جنس میکروفیبر، اسپندکس و … با دمای حدود ۴۰ درجه سانتی گراد
  • برنامه شست‌وشوی لباس‌های لطیف، پتو، روکش مبلمان و … با دمایی معادل ۴۰ درجه سانتی گراد
  • برنامه شست‌وشوی لباس‌های ورزشی، کفش کتانی و … با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد
  • برنامه شست‌وشوی اتوماتیک مخصوص لباس‌های ضخیم و با بافت محکم
  • برنامه شست‌وشوی شبانه با کمترین میزان صدا و لرزش
  • برنامه ضد حساسیت به منظور پاکسازی و حذف اثر مواد شوینده از لباس‌های حساس مانند لباس نوزاد، لباس زیر، رو بالشی و …
  • برنامه شست‌وشوی آلرژی پلاس یا شست‌وشوی بهداشتی
  • برنامه شست‌وشوی لباس‌های کم حجم

مصرف بهینه انرژی

یکی از موضوعات در راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش، توجه به میزان مصرف انرژی و اطلاعات درج شده روی این برچسب است. این مسأله علاوه بر تبعات زیست محیطی، از نظر هزینه‌های احتمالی نیز حائز اهمیت است. بوش با اتکا به فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته است ماشین‌های لباسشویی با بهینه‌ترین شکل استفاده از آب و انرژی برق تولید کند، این مسأله در مورد لباسشویی‌های ۶ کیلویی بوش نیز صادق است. برچسب انرژی +++A که روی بدنه لباسشویی تعبیه شده است خیال شما را از بابت استفاده پائین از انرژی برق و بازدهی بالای دستگاه راحت می‌کند.

علاوه بر میزان مصرف انرژی آب و برق، اطلاعات دیگری هم‌چون؛ قدرت پاک کنندگی لباسشویی، میزان قدرت خشک‌کن دستگاه، میزان صدای دستگاه در حین کار، قدرت آبگیری، میزان ظرفیت و حجم البسه قابل شست‌وشو توسط دستگاه، سرعت دور تند ماشین و … درج شده است که آگاهی از آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین مدل از ماشین لباسشویی ۶ کیلویی بوش را انتخاب کنید.

جمع بندی

بوش با تولید ماشین‌های لباسشویی مدرن و هوشمند در ظرفیت‌های گوناگون و با ارائه برنامه‌های متنوع شست‌وشو، خشک کن و بسیاری ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر، توانسته است همه سلیقه‌ها را اغنا کرده و برند خود را به شهرتی جهانی برساند. بدین منظور ما در راهنمای خرید ماشین لباسشویی 6 کیلویی بوش درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعدد این دستگاه و نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید اشاره کردیم.

سوالات متداول

همانطور که از ظرفیت درج شده روی برچسب این نوع لباسشویی‌ها مشخص است، حداکثر گنجایش دستگاه تنها ۶ کیلو است، بنابراین شما می‌توانید پرده‌های سبک خود را با این ماشین شست‌وشو دهید. در ماشین‌های لباسشویی بوش، برنامه curtains به‌گونه‌ای تنظیم شده‌است که علاوه بر پاک کردن گرد و غبار از روی پرده، آن را به بهترین نحو و با کمترین میزان چروک بشوید.
لباسشویی بوش دارای سری‌های مختلف ۸،۶،۴،۲ و home professional است که جدیدترین آن سری home  بوده و سری ۸ نیز جزو پیشرفته‌ترین مدل‌های ماشین لباسشویی بوش به حساب می‌آید بنابراین انتخاب بهترین ماشین لباسشویی ۶ کیلویی بوش بستگی به بودجه، سطح نیاز و سبک زندگی شما دارد.
از آنجائیکه نمونه‌های تقلبی برند بوش توسط سودجویان وارد بازار ایران شده‌است، بنابراین خرید از مراکز معتبر بسیار مهم است. خانه بوش، از جمله نمایندگی‌های رسمی بوش در ایران است که با ضمانت اصل بودن کالا، ارائه گارانتی اورجینال، پشتیابی و خدمات پس از فروش مناسب، شما را جهت خریدی امن و آسوده یاری می‌کند.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *