ماشین ظرفشویی ایرانی بخرم یا خارجی؟

ماشین ظرفشویی ایرانی بخرم یا خارجی

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی بسیار کاربردی است که می‌تواند حجم زیادی از ظروف کثیف را با سرعت بالا شسته و به شما تحویل دهد. از آن جایی که این محصولات در برندها و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. انتخاب محصول برای خریداران کمی سخت می‌شود. از این رو بسیاری از افراد این سوال را در سر می‌پرورانند که ماشین ظرفشویی ایرانی بخرم یا خارجی؟ برای پاسخ دادن به این سوال بایستی موارد مختلفی را بررسی کرد. اگر شما هم قصد خرید ماشین ظرفشویی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر اقدامی بررسی‌های لازم را انجام دهید و اطلاعاتی کامل و جامع در خصوص تولیدات عرضه شده به بازار کسب کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های بهترین ماشین ظرفشویی آشنا کنیم و در پروسه خرید همراهتان باشیم.

ماشین ظرفشویی ایرانی یا خارجی

ماشین ظرفشویی ایرانی یا خارجی

اگر شما هم می‌پرسید ماشین ظرفشویی ایرانی بخرم یا خارجی؟ اگر نمی‌دانید انتخاب کدام محصول می‌تواند برای شما گزینه بهتر و مقرون به صرفه‌تری باشد؟ لازم است در خصوص هر کدام از برندها و مدل‌های عرضه شده به بازار اطلاعات لازم را کسب کنید. اما اینکه بخواهیم تمامی کالاهای موجود را به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم، می‌تواند کار سخت و زمان بری باشد. بنابراین لازم است یک سری اطلاعات کلی و مهم را در هنگام خرید در نظر داشته باشید و بر اساس همین فاکتورها اقدام به خرید ماشین ظرفشویی کنید.

اگر بخواهیم در بین محصولات عرضه شده به بازار یکی از بهترین انواع آن را معرفی کنیم، می‌توانیم به لوازم خانگی بوش اشاره کنیم. ماشین ظرفشویی بوش یکی از محصولات این برند است که از بهترین و درجه یک‌ترین قطعات ساخته شده است. این محصولات از نظر طراحی و عملکرد در بهترین شرایط ممکن قرار دارند و شما می‌توانید از کیفیت و طول عمر دستگاه اطمینان خاطر داشته باشید. خانه بوش معمولا محصولات این برند را با تنوع گسترده‌ای به بازار عرضه می‌کند. البته قیمت ماشین ظرفشویی بوش با توجه به امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ای که دارد و همچنین کیفیت مطلوب، نسبت به برخی از برندهای داخلی گران‌تر است.

بنابراین در صورتی که برای خرید محصول، مشکلی در تامین بودجه ندارید، خرید از محصولات برند بوش به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید به این نمایندگی بوش در تهران مراجعه کنید. ماشین ظرفشویی بوش در میان برندهای خارجی جزء معتبرترین و شناخته شده‌ترین برندهاست. از این رو اگر بین دو برند داخلی و خارجی، انتخاب شما محصولات خارجی است، بهتر است ابتدا مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی بوش را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

خرید ماشین ظرفشویی بوش

پیش از ارائه راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش، بیایید ابتدا کمی در رابطه با محصولات برند بوش صحبت کنیم و با امکانات و قابلیت‌های آن آشنا شویم. سپس شما را با مزایا و معایب هر کدام از برندهای داخلی و خارجی آشنا می‌کنیم. تولیدات برند بوش از جمله ماشین ظرفشویی بوش در واقع توسط یک کمپانی آلمانی طراحی و ساخته می‌شوند. البته کشور آلمان در زمینه تولید محصولات بوش به عنوان کشور مادر شناخته می‌شود و علاوه بر آن، این روزها کشورهایی نظیر ترکیه، چین، مالزی و… نیز تحت لیسانس آلمان اقدام به طراحی و تولید این محصولات می‌کنند.

ماشین ظرفشویی بوش از قطعات بسیار مقاوم و مستحکمی ساخته شده است. علاوه بر کیفیت ساخت، طراحی زیبای بدنه و ارگونومی خاص آن موجب شده تا این محصولات بسیار مورد توجه خریداران قرار بگیرند. انتخاب رنگ‌بندی‌های بسیار کاربردی و بهره بردن از جدیدترین تکنولوژی‌های روز در ساخت این محصولات باعث شده تا تولیدات بوش به عنوان یکی از برترین برندهای خارجی در ایران شناخته شوند.

اگر بخواهیم در خصوص قابلیت‌های ویژه و خاص ماشین ظرفشویی بوش صحبت کنیم، بایستی به موارد مختلفی اشاره کنیم. اما در ادامه چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات را به شما عزیزان ارائه می‌کنیم:

  • تمامی مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی بوش در رده انرژی +++A قرار دارند. این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های محصولات برند بوش است. کم مصرف بودن و صرفه جویی در انرژی، قابلیتی است که می‌تواند ارزش خرید محصول را بالا ببرد
  • مجهز به حسگر آب
  • مجهز به حالت‌ها و برنامه‌های مختلف شستشو
  • مجهز به فناوری Heat Exchanger
  • مجهز به فناوری dosage assist
  • مجهز به فناوری زئولیت
  • در سایزها و ظرفیت‌های متنوع
  • مجهز به قفل کودک
  • امکان شستشوی ظروف بزرگ و…

ماشین ظرفشویی ایرانی بخریم یا خارجی

نکات مهم در انتخاب ماشین ظرفشویی

خب حال که تا حدودی با ماشین ظرفشویی بوش به عنوان یکی از برترین برندهای خارجی آشنا شدیم، می‌خواهیم کمی به بررسی و مقایسه کالاهای ایرانی و خارجی بپردازیم. پاسخ به این سوال که ماشین ظرفشویی ایرانی بخرم یا خارجی؟ مستلزم در نظر داشتن یک سری موارد مهم است. این موارد به شرح زیر هستند:

  • بودجه‌ای که برای خرید ماشین ظرفشویی در نظر گرفته‌اید چقدر است؟
  • تا چه اندازه کارایی، کیفیت و عملکرد دستگاه برای شما اهمیت دارد؟
  • طول عمر دستگاه تا چه اندازه برایتان مهم است؟
  • آیا محصول بازخوردهای خوبی گرفته است؟ (آیا خریداران و دیگر مصرف کنندگان نسبت به استفاده از یک کالای خاص رضایت کافی دارند؟)
  • آیا قابلیت‌ها، امکانات و ویژگی‌های محصول با قیمت آن همخوانی دارد؟
  • آیا محصولی که برای خرید در نظر گرفته‌اید، واقعا ارزش هزینه کردن دارد؟
  • محصول موردنظر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است؟
  • آیا می‌توان در صورت خرابی یا ایجاد مشکل برای دستگاه، به قطعات موردنیاز آن دسترسی داشت؟

این موارد، تنها بخشی از سوالاتی هستند که در هنگام انتخاب یک محصول خارجی یا داخلی می‌بایست از خود بپرسید و برای آن‌ها نیز پاسخ قابل قبولی پیدا کنید. یک ماشین ظرفشویی خوب و ایده آل، محصولی است که بتواند تمامی خواسته‌های شما را برآورده کرده و در عین حال با بودجه و سرمایه شما نیز همخوانی داشته باشد.

پس لزوما نمی‌توانیم یک محصول خاص را معرفی کنیم و بگوییم این کالا برای تمامی کاربران و خریداران مناسب است و همه باید از این محصول استفاده کنند. بنابراین شرایط خرید برای هر فردی متفاوت است و شما بایستی در هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی به نیازها و بودجه خود توجه داشته باشید.

مقایسه ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی

ماشین ظرفشویی وسیله‌ای است که قرار است برای مدت‌های طولانی در آشپزخانه شما کار کند. بنابراین در انتخاب نوع و مدل آن نباید سهل انگاری کنید. هر چه بتوانید کالای باکیفیت‌تر و مطمئن‌تری خریداری کنید، قطعا در طولانی مدت از راندمان کاری و عملکرد دستگاه رضایت بیشتری خواهید داشت.

برای آن دسته از افرادی که نمی‌دانند ماشین ظرفشویی ایرانی بخرند یا خارجی؟ بایستی بگوییم انتخاب شما به نوع نیاز و بودجه‌ای که دارید مربوط است. این روزها بسیاری از برندهای ایرانی از نظر کیفیت ساخت، طراحی بدنه و نحوه عملکرد با برندهای معتبر خارجی در رقابت تنگاتنگ هستند و از امکانات بالایی برخوردارند.

بنابراین اینکه برخی افراد از شنیدن نام برند ایرانی واهمه دارند، کاملا اشتباه است. ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارد، برای اینکه بتوانیم مقایسه درستی داشته باشیم، در ادامه به طور مجزا با ویژگی‌های مثبت و منفی هر کدام آشنا می‌شویم.

مزایای ماشین ظرفشویی ایرانی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد در زمان خرید به سراغ مخصولات خارجی بروند، این است که معمولا در بازار اینگونه باب شده که تولیدات از برندهای خارجی معمولا کیفیت بهتری دارند. شاید در گذشته محصولات ایرانی چندان دوام، ماندگاری و طول عمر بالایی نداشتند.

اما این روزها بسیاری از کارخانجات و شرکت‌های ایرانی با بهره بردن از تکنولوژی روز دنیا و کمک گرفتن از نیروی انسانی متخصص و مجرب موفق به تولید محصولاتی شده‌اند که از هر نظر توان رقابت با برندهای خارجی را دارند. بنابراین شما با کمی تحقیق می‌توانید به لیست بهترین و باکیفیت‌ترین انواع ماشین ظرفشویی برند ایرانی دست پیدا کنید. در ادامه بیشتر با مزایای محصولات ایرانی آشنا می‌شویم:

  • با توجه به اینکه ماشین ظرفشویی ایرانی توسط شرکت‌های داخلی و در خود کشور تولید می‌شود، هزینه تمام شده برای آن‌ها نسبت به محصولات خارجی کمتر و تا حدودی ارزان‌تر است. بنابراین محصولات داخلی از این نظر می‌توانند یک گزینه اقتصادی برای خریداران باشند.
  • این محصولات همراه با گارانتی شرکتی در اختیار متقاضیان خرید قرار می‌گیرند. بنابراین می‌توانید محصولات را با گارانتی معتبر تهیه کنید.
  • از آن جایی که اکثر قطعات ماشین ظرفشویی ایرانی در خود ایران طراحی و تولید می‌شوند، در صورتی که دستگاه شما به هر دلیلی دچار مشکل یا خرابی شد، می‌توانید به راحتی به قطعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشید.
  • محصولات داخلی از نظر طراحی و نحوه ساخت نیز تنوع بالایی دارند و در ظرفیت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. بنابراین هر فردی می‌تواند به تناسب تعداد اعضای خانواده و بودجه خود، بهترین نوع ماشین ظرفشویی را تهیه کند.

معایب ماشین ظرفشویی ایرانی

حال که با مزایای ماشین ظرفشویی ایرانی آشنا شدیم، بهتر است به جنبه‌های منفی و معایب آن نیز بپردازیم تا بتوانید از این طریق با ذهنی باز محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید. از مهم‌ترین معایب ماشین ظرفشویی تولید داخل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماشین ظرفشویی‌های ایرانی با این وجود که در طراحی و مدل، تنوع گسترده‌ای دارند، اما از نظر تعداد برنامه ها، تنوع چندانی ندارند.
  • برخی از برندهای ایرانی از نظر تنوع تولید نیز با محدودیت‌هایی روبرو هستند. به عنوان مثال، ممکن است شما یک کالای خاص با مدل خاص را در نظر داشته باشید که از نظر ظرفیت و گنجایش متناسب با نیاز شما نیست.
  • برخی از برندهای ایرانی از نظر طراحی و روش ساخت، کمی قدیمی‌تر از نمونه‌های خارجی هستند.

مزایای ماشین ظرفشویی خارجی

خب بیایید با مزایا و نکات مثبت ماشین‌های ظرفشویی خارجی آشنا شویم. از مهم‌ترین امتیازات این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با اینکه برخی از تولیدات داخلی از نظر کیفیت در سطوح بالایی قرار دارند. اما به طور کل می‌توان گفت کالاهای خارجی از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار هستند و معمولا استانداردهای به کار رفته در تولید آن‌ها خاص و منحصر به فرد است.
  • ماشین‌های ظرفشویی خارجی در تعداد برنامه‌ها و حالات شستشو تنوع بیشتری دارند.
  • در ساخت آن‌ها از تجربه بیشتری استفاده شده است.
  • محصولات خارجی همچنین توسط کمپانی‌ها و شرکت‌های معتبری ساخته شده‌اند که این مجموعه‌ها خدمات پس از فروش تولیدات را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کنند.
  • محصولات اورجینال از شرکت‌های معتبر، از طول عمر و دوام بالایی برخوردار هستند.
  • این محصولات از نظر طراحی و مدل ساخت تنوع بسیار گسترده‌ای دارند.

ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی

معایب ماشین ظرفشویی خارجی

شاید برای شما هم جای سوال باشد که با وجود مزایایی که برای محصولات با برند خارجی عنوان کردیم، آیا این کالاها دارای نقطه ضعف یا مشکلی هم هستند؟ بله می‌توان گفت هر محصولی در کنار مزایایی که دارد، می‌تواند دارای معایبی نیز باشد.

البته عیبی که می‌توان برای محصولات خارجی در نظر گرفت، چندان به روش ساخت یا کیفیت آن‌ها مربوط نمی‌شود. بلکه مسئله اصلی وجود تورم و تحریم‌هایی است که در کشور ما وجود دارد. از مهم‌ترین معایب ماشین ظرفشویی خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گاهی اوقات به دلیل تحریم در کشور، محصولات به صورت قانونی وارد کشور نمی‌شوند. از این رو اگر کالایی خارجی را از یک فروشگاه داخلی تهیه کنید و دستگاه دقیقا آن چیزی نباشد که شما تصور می‌کردید، نمی‌توانید به راحتی مشکل خود را حل کرده و یا مسئله را به طور قانونی پیگیری کنید.
  • حتی اگر کالای خارجی کاملا اورجینال و اصل را تهیه کنید، احتمال اینکه بتوانید از گارانتی و خدمات پس از فروش آن استفاده کنید کم است.
  • معمولا ماشین ظرفشویی برند خارجی به دلیل هزینه‌های تولید، حمل و نقل، واردات و… نسبت به محصولات داخلی گران‌تر هستند.

نتیجه گیری

اگر از خود می‌پرسید ماشین ظرفشویی ایرانی بخرم یا خارجی؟ بهتر است ابتدا انتظارات خود را از محصول به طور دقیق مشخص کنید. بودجه خود را تعیین کنید، ظرفیت دستگاه و قابلیت‌هایی که از آن انتظار دارید را لیست کنید تا بتوانید از این طریق بهترین کالا را انتخاب کنید. ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی مقرون به صرفه‌تر و دیگری همراه با قابلیت‌ها و امکانات بیشتری است. لوازم خانگی بوش از نظر کارایی و عملکرد جزء برترین محصولات خارجی عرضه شده به بازار هستند که به دلیل کیفیت و راندمان کاری بالا، از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.

سوالات متداول

این محصولات از بسیاری جهات متفاوت از یکدیگر هستند. کیفیت قطعات، نحوه طراحی بدنه، ارگونومی ساخت، امکانات، قابلیت‌ها، تکنولوژی به کار رفته، تعداد برنامه‌های شستشو و… در هر کدام متفاوت است و شما بایستی در زمان خرید با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه خود اقدام به انتخاب کالا کنید.
ماشین‌ ظرفشویی بسته به کیفیت ساخت و روش استفاده از آن، می‌تواند بین ۷ تا ۱۲ سال عمر داشته باشد.
در خصوص قیمت لوازم خانگی نمی‌توان به طور صریح اظهارنظر کرد. عوامل زیادی در قیمت محصولات تاثیرگذار هستند. اما معمولا کالاهای خارجی به دلیل استانداردهای بین المللی در ساخت و همچنین هزینه صادرات و واردات، کمی گران‌تر از محصولات داخلی هستند.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *